"Çocuklar, göremeyeceğimiz bir zamana gönderdiğimiz canlı mesajlardır."
Neil POSTMAN/ÇOCUKLUĞUN YOK OLUŞU
İkinci Gün Konu Başlıkları:
09:00-18:00Değişim, 21. Yüzyıl Becerileri, İnternet ve Sosyal Medya Değişim:
-21. Yüzyıl Becerileri (Öğrenci kazanımı için okul içi ve dışı etkinlikler)
-21.Yüzyıl Becerilerinin, Türk Milli Eğitim Sisteminin Temel ve Özel Amaçları bağlamında değerlendirilmesi.
-Çeşitli Öğrenme ve Öğretme Kaynaklarını incelemek,
-Sosyal Medya: Dünyada ve Türkiye de Kullanımı ve Etkileri
Türkiyeden ve Dünyadan Çeşitli Örnekler
-Bilinçli ve Güvenli Kullanım -Okul Zorbalığı ve Siber Zorbalık
21:00/24:00
Hitabet ve konu tekrarları..
Hitabet ve konu tekrarları..
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilNeil Postman'ın bir cümle ile sorumluluğumuzun çocukların hayatlarına yapacağımız etki ile birlikte geleceğe, bizim maalesef olamayacağımız bir zaman dilimine de yapacağımız etkiyi çok çarpıcı anlatmış..çok etkileyici..
YanıtlaSilBugün bir gün önceki programın değerlendirmesiyle başlayıp bilişim teknolojilerine ülkemizde ve dünyada yapılan yatırımlar, geçirdiği süreçleri, alınan sonuçlar ve nedenlerini inceledik. 21.yüzyıl becerilerini inceleyip bu becerileri okulumuzda uygulama adına somut örnekler hazırlayıp sunduk.
Okul zorbalığı/siber zorbalık; nedir? nedenleri, etkileri ve sonuçları ve çözüm noktasında yapılan ve yapılması gerekenleri konuştuk.
Öğrenme ve öğretme kaynaklarını inceledik.
Akşam, 21.00'de başlayıp 24'de tamamladığımız hitabet becerisini geliştirme etkinliğimizde ise içeriğimizde var olan kavramlar üzerine 10'ar dakika konuşarak günü tamamladık..Değerli Liderlerimize teşekkürederim. Verimli bir gündü.
21. yüzyıl becerini irdeledik. hazırladığımız projelelerle okulumuzda nasıl uygulayabileceğimizi paylaştık.güzel bir gündü.
YanıtlaSilHer çocuk geleceğin inşası yada yıkımı için güçtür. bu gücün doğru kullanılması eğitimcilerin sorunluluğundadır.
YanıtlaSilOkullarımızda öğrenci21. yüzyıl becerilerinin kazandırılması için okullarımızda yapılması gereken eylem planlarımız olmalıdır. 2. günde guruplar olarak birer eylem planı oluşturduk. anladım ki eğitim de bir etkinlik yapmak kapsamı geniş bir proje yapmaktır. Bileşenlerimiz her zaman daha fazla, etkileyenlerimiz ve etkilediklerimiz hep var. Yapılacak her etkinlik olgunlaştırılmalı ve bu olgunlaşma sonrası yapılmalıdır. siber zorbalık 21. yüzyılda baş edilmesi en zor zorbalık ve öğrencilerimizin en çok karşılaşacağı sorundur.çözüm noktasında konuştuklarımız önemli idi....
Çok verimli ve yorucu bir günün sonunda 21.y.yıl becerilerini irdelerken eksiklerimizin farkına vardık.21.y.yıl becerilerini öğrencilerimize kazandırılmamız gerektiğini düşünüyorum.
YanıtlaSilEtkili bir gündü.Yapılan etkinlikler ve proje çalışmalarının ve kendini ifade etmenin bakış açılarımıza birşeyler katdığı düşüncesindeyim..
YanıtlaSil3.günü bekliyorum heyecanla...
Lider toplumları arkasından sürükleyebilendir dersek saat yarımda bile gurubu sıkmadan kendini dinletebilip etkinliğe katabilen Adnan Hocam ve Pervin Hocam tam bir lider örneğidir.İlimizdeki eğitimlerde heyecanlanmadan sakin bir şekilde kurs veren ben, akşam heyecandan kendime ayrılan süreyi zor bitirdim.Ve söylemek istediklerimin çoğunu söyleyemedim. Demek ki beni bu kadar heyecanlandıran bir lider ve gurupla çalışıyorum. O halde ben çok şanslı ve nadide bir gurubun üyesiyim. Teşekkürler ADNAN VE PERVİN HOCAM.
YanıtlaSilALGILAR TUTUMUNUZU BELİRLER.
YanıtlaSilAğır işçilerin işleri hakkında ne düşündüklerini incelemek uzere
araştırmayı yürüten bir görevli, bir inşaat alanına gönderilir
Görevli, bir işçiye yaklaşır ve sorar :
"Ne yapıyorsun?"
" Kör müsün sen?" diye öfkeyle bağırır işçi
" Bu parçalanması imkansız kayaları ilkel aletlerle kırıyor ve patronun emrettiği gibi biraraya yığıyorum
Cehennem sıcağında kan ter icinde kalıyorum Bu çok ağır bir iş, ölümden beter "
Görevli hızla oradan uzaklaşır ve çekinerek ikinci işçiye yaklaşır Aynı soruyu onada sorar :
"Ne yapiyorsun?"
İşçi cevap verir : " Kayaları mimari plana uygun şekilde yerleştirilebilmeleri için,
kullanılabilir şekle getirmeye çalışıyorum Bu ağır ve bazen de monoton bir iş,
evim için para gerekli Sonucta bir işim var "
Biraz cesaretlenen görevli üçüncü işçiye doğru ilerler " Ya sen ne yapıyorsun?" diye sorar
İşçi kollarını gökyüzüne kaldırarak " Bir saray inşa ediyorum " der.
SONUÇ: Her üç işçinin de aynı işi yapıyor olmalarına rağmen cevapları farklıdır.
Görmeyi seçtiğiniz yol sizin tutumunuza bağlıdır.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilOldukça yoğun bir gün oldu.
YanıtlaSil21.yüzyıl becerilerini öğrenmeye devam durmak yok yola devam.
YanıtlaSil2. günde, öğrencilerimize 21.yüzyıl becerilerini kazandırmak adına okullarımızda yaptığımız etkinlikler ve uygulamalardan seçerek yaptığımız sunumlar çok güzeldi. Akşam saat kaçta bittiğini bilmediğim, herkesin kendine verilen kavram hakkında 10 dakika süreyle yaptığı konuşmalar bilgi dağarcığımın genişlemesine katkıda bulundu. Bu konuda katkıları olan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim.
YanıtlaSil21.yy. becerilerinin okullara uygulanışının farklı versiyonlarını keşfettik bugün.Dünden daha hareketli bir gün...hele de 00:00'da konuşma unutulmaz ve aslında keyifli bir tecrübe ;))
YanıtlaSilSeminerin veriliş şeklini çok beğeniyorum. Uygulamalarda zaman zaman benden kaynaklanan zaman zamanda ınternetten kaynaklanan problemler yaşadım.
YanıtlaSilBu gün konuyla ilgisi olmasa bile benim çok sevdiğim Mevlana hazretlerinin bir dörtlüğünü paylaşmak istiyorum.
Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim.
Olurya kalp durur akıl unutur.
Ben dostlarımı ruhumla severimç
O ne durur nede unutur.
Gecenin 2'sindeyiz ve hala ayakytayız. 2.gün daha dolu dolu geçti. Grup içi etkileşim gayet iyi, bilgi ve tecrübeler paylaşıldıkça zihnimizde yeni yapılanmalar ve pradigma değişimleri oluşmakta. Gün sonunda hazırlıksız olarak verilen bir konuda kitle önünde konuşma yapmak da heyacan verici ve arkadaşları dinlemek keyifliydi. iyi geceler.
YanıtlaSilGecenin yarılarına kadar çalışmamıza rağmen hiç yorulmadım demenin ayrıcalığı, tamamıyla Adnan Hocam ve Pervin Hocamın güler yüzünün sonucu diye düşünüyorum..
YanıtlaSil